Thursday, August 27, 2009

Tahap Kebebasan Penulisan di Malaysia..

Apakah erti kebebasan bersuara???...
kengkawan semua perasan tak media kita tidak mendapat kebebasan untuk menulis...
silap tulis masak wartawan tue..
ekeke...cam abang Mazidul kiter..tak pasal2 kene tembak oleh warga2 gay...
but he is telling the truth...what do you guys think?..
back to the topic...
betul tak sebarang penulisan di paper Malaysia akan disekat untuk menyokong pihak kerajaan..semua kene pro...con takde..
saya bukanla kate saya ni penyokong bangkang...
tapi niat saya ingin melihat kemajuan serta pendapat orang ramai mengenai isu kerajaan ni...
yang baik iter betulkan...
yang tidak kiter sangkal kan..
saya pernah duduk di USA selama 4 tahun..
dalam 4 tahun tue saya memahani cara mereka bersuara...
sungguh pun umo saya mase tue baru darjah 5 - 6..
kiter faham kehendak masyarakat serta what do they think about certain issue..
macam kiter ader kelebihan sebab kiter boleh masukkan pendapat ulama untuk issue tertentu..
namun kenapa tidak diperdebatkan...
kiter ader potensi untuk maju dalam dunia penulisan..
cume peluang tue takder...
skarng ader paper bukan main sokong kerajaan..
ader pula 'membongkar' rahsia kerajaan..
yang mana patut kiter percaya...
sebagai rakyat yang inginkan kemajuan kiter patut demand the truth..
bak kater x-files..the truth is out there..
kene cari jer..
so what say u...
tahap Kemerdekaan penulisan di Malaysia..
bagaimana????..

2 comments:

Cetusan said...

tahap dalam kain, tahap menambah ayat, kata lain tulis lain saman jerr..

Cetusan said...

ada penulis bab hukum, sosial psikologi OK jerr..fakta,
tetiba bab ulasan Politik terus BIAS.