Monday, March 1, 2010

Hadiah Paling Berharga...

Salam Semua...
Salam 1Malaysia...
amacam ari ni...
sihat semua????
saya sihat walafiat...Batrisya dan hubby pun samer...
anyway....
Cuti korang semua buat ape...
saya balik ke kampung halaman...
di tanah tumpah darah ku Melake...
cuti ku dipenuhkan dengan melayan keletah anak ku yang makin membesar dengan siahtnya..
alhamdunillah...
semasa dalam kereta nak on d way balik ke melake
kiter berbual - bual kosong dengan hubby...
kiter tanyer hubby...ape hadiah yang paling special dier pernah dapat...
seperti biasa hubby ku jawab tak ingat...
nak kene pikir balik...
n dier tanyer kepada ku soalan yang same...
kiter jawab...
hadiah paling istimewa yang mila pernah dapat adalah daripada
Allah SWT...
iaitu kesedaran dari masa ke semasa...
kiterkan..suka analyze orang...
tengok sikap orang tue...
kehidupan orang tue...
dan belajar dari kesilapan orang tue...
tak lupa juga kepada kehidupan mereka yang berjaya...
belajar kenape hidup dier berjaya dan apa yang dier buat membuatkan rezeki orang tue bertambah...
banyak actually...semua terletak kepada sikap..peka orang tue terhadap agama mereka..
dalam mencari rezeki..pentingkan halal haram...keberkatan...
ader orang go with the flow...but at the end...they tend to blame life being unfair...
is that fair????
Allah SWT gives us a chance to make choices....
but do we take these chances as best as possible???
nooooooooo.....
we take them for granted and in the end....
people keep saying "life sucks"...
saya tak tahula ini hadiah tapi saya anggap ia adalah hadiah...
kesedaran dari masa ke semasa...akan dan insyallah membantu saya beringat...
demi Allah SWT...kehidupan yang diberkati, dirahmati dan tenang adalah impian saya...
tidak perlu harta kekayaan...
tidak perlu kehidupan mewah...
sebab apa...ade orang di luar sane lagi susah dari saya...
sebab tue saya bersyukur...
kengkawan...
life is short..so make the best of it while you can..