Tuesday, August 17, 2010

Sedih di pagi hari...

Salam semua.....Salam 1Malaysia...

tengok tajuk pun tak semangat kan..memangla..baru lepas baca blog Abang Mazidul..
kes buang bayi di tebing sungai...
sayu bila baca ayat terakhir...

"Melihatkan tubuhnya, barangkali mayat terbabit telah dibersihkan terlebih dahulu, dibalut menggunbakan 2 tuala dan dimasukkan ke dalam beg sebelum dicampakkan. Mungkinkah ketika dibaling ke tebing sungai, bayi terbabit masih hidup, terhentak ke tanah sehingga terkeluar najisnya sebelum mati?"

tengok gambarnya pun saya tak sampai hati..tak sangka kalau betulla ada orang buat macam tue...sanggup baling budak baru lahir macam tue..kalaula budak tue meninggal dalam keadaan yang di gambarkan..Masyallah...

saya setiap kali tengok Batrisya saya terfikir juga..kesian kepada bayi yang parent dier buang dier..yang hidup tue hamdallah..at least dapat tengok dunia...yang tak sempat tengok dunia..tak sempat nak jadi Khalifah di bumi..macamana...mana pergi sifat keprihatinan pada manusia zaman sekarang???

hari demi hari saya lihat ada jer yang buang bayi..ape ko ingat ko selamat dari Maha Esa...I really do wish that some people out there who read my blog is among those who want to do it...and please learn your lesson and don't do it...for those who already did it...May Allah SWT forgive you and may you find your peace on Earth (if you can find it...)...the sin will always be your shadow..will always haunt you...

Anak - anak adalah anugerah...tak terhingga..melihat mereka membesar..ketawa..menjadi cerdik hari demi hari...membuatkan diri kita sendiri lebih matang..lebih teratur...saya amat bersyukur Batrisya dapat Mama and Ayah yang sayang dier sangat..dan insyallah kepada bakal anak2 saya nanti...i will always cherish you guys...

Anak - anak adalah cermin kepada kita..bagaimana kita corakkan dier akan menggambarkan mak n ayah dier macammana...so..bagaimana anda mencorakkan anak - anak anda...semoga hidayah dan rahmat sentiasa ada kepada para pembaca...

AMINNNNNNNNN..............

2 comments:

Elyn said...

amin......

alfa juliet said...

dah baca dua entry pasai buang bayi..memang binatang dorang tu