Wednesday, December 9, 2009

Mak saya sah H1N1..


Salam semua...Salam 1Malaysia....
huhuhuhu....sah...mak saya sah kene H1N1...tadi saya call hospital and bercakap dengan doktor yang merawat mak saya...
berikut adalah perbualan yang antara saya dan doktor tue..
Saya: "assalamualaikum..nama saya Pn.Sharmila anak kepada Pn.Fadilah...saya nak bertanyakan keadaan mak saya macam mana yer?"
Doktor:"keadaan mak puan jika nak dibandingkan dengan mula - mula dier masuk...sekarang ader baertambah baik...cuma ader sedikit demam dan jangkitan pada peparu"
Saya:"test result macamman pula yer?"
Doktor:"begini puan mak puan telah dikenalpasti positive H1N1 oleh itu kami kene kuarantin disini sehingga dier pulih sepenuhnya...asalkan mak puan kuatkan kan badan...banyakkan rehat...inysllah takde ape2 yang perlu dirisaukan"
Saya:"hmmmm....okla macam tue...nanti saya akan call doktor lagi jika terdapat sebarang pertanyaan...terima kasih yer doktor"
Doktor:"sama - sama"
so...itulah perbualan kami....huhuhhhuhu...sian mak...yang saya dok pikir ni...macamner bule kene...
huwaaaaaaa...........

2 comments:

ardz amy said...

assalamualaikum,
try la beri mkn kurma n kismis hari tu saudara sy jgk kene penyakit ni ALhamdulillah sembuh, dgn izin dr Allah lepas mkn buah kurma n kismis tu:)dia dr dah bagitau pada wife dia, yg myb dia dah xleh hidup lama n prepare utk sbrg kemungkinan.

sekadar nak membantu.kalau menjadi semuanya izin dr Allah,

Anonymous said...

bersabarlah ye...