Wednesday, November 18, 2009

Adab Menjawab Tepon...

Salam Semua...
petang ni kiter nak sembang - sembang ...
tatacara menjawab tepon...
actually tatacara menjawab tepon dan meloya buruk at the same time..
jom kiter terjah..
.
.
.
1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?.
Jawapan: maap.sini bukan balai polis...
.
.
2. Soalan: haloo, siapa disana?.
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane....
.
.
3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?.
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya...
.
.
4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?.
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur...
.
.
5. Soalan: haloo, mak ade rumah?.
Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli...
.
.
6. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?.
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time
kacih...
.
.
8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye..
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap..
.
.
9. Soalan: halloo... ....
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?..
.
.
10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya....
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan...
.
.
11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?.
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu...
.
.
12. Soalan: assalammualaikum....
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib jawab)
.
.
get the point...
sekadar menjadikan blog saya tempat untuk ketawa sebentar..
hope you all enjoy N3 kali ni...

5 comments:

Cetusan said...

pemangil: asaalmualaikum, En Z ada.
Jawab: waaalaikumsalam, tiada. bye..( terus letak)

kakilawak said...

tak ler lawak sangat

azhariahzuber said...

kelakar n sikit kurang beradab..hehehhee

SK Kota Warisan, Sepang Selangor said...

Kelakarlah. Boleh saya copy dalam blog saya?

Anonymous said...

Kelakarlah, boleh saya copy dalam blog saya? - Aida