Friday, November 27, 2009

Rasul Palsu Malsu..


Salam semua...

Salam 1Malaysia...

Terima kasih kepada seorang blogger meminta pendapat saya berkenaan rasul palsu ni..

actually saya marah...lebih - lebih lagi mereka yang mengaku ni dah pangkat ayah pada saya..

pangkat pokcik...rumah kate chow...kubur kate lai...ader sejadah tak nak guna..ader al - quran sesuka ati tukar cerita..

nape tak buat kat injil...tengok marah tak orang kristian..orang yahudi...nak juga rosak kitab kita...

saya marah sebab saya memangla banyak lagi perlu belajar bab agama ni tapi saya still hormat dan tak pernah sangsi dengan ape yang ditulis...saya percaya hanya pada yang Satu...dan dari Dia kita datang dan ke Dia kita akan kembali...

Tapi jika dilihat di sudut positive...jika benda macam ni tak terjadi...orang lain akan ambil mudah jer ..tak membaca al - quran..anggap al - quran tue perhiasan sahaja...

Sebagai contoh kes En.kahar tue...saya masuk n baca blog dier...tapi saya tak dare nak bace lebih - lebih...ini kerana ia mampu memesongkan akidah bagi mereka yang tak kuat iman dan pendirian...oleh itu saya cepat2 keluar..ader satu comment di blog beliau mengatakan tunggu polis datang and tangkap dier...bule dier bukak citer pasal nabi Musa AS...dimana beliau mengelamkan bala tentera yang ingin menagkap beliau dan para pengikut...dia samakan kes dia dengan nabi Musa AS.

saya tak bule terima dan marah..saya flag blog tue..geram...terang - terang ader yang mengatakan bahawa Nabi Muhammad itu nabi akhir zaman..lepas dia tak de lagi nabi...lagi nak mengada...

saya rase mamat tue ader prob mental...nak perhatian...yang memalukan beliau seorang penjawat awam...gred Jusa C...sangat memalukan...sepatutnya menjadi contoh...bukan perosak...

wahai rakan - rakan blogger...saya amat dukacita dengan keadaan zaman sekarang...anak - anak muda minum arak..hidup dengan dosa..tak hormat orang tua..berlepeseran..saya sangat sedih..

namun saya masih berbangga dengan anak - anak muda yang menjadi tahfiz..memajukan agama, bangsa dan negara...semoga mereka ini dirahmati serta dipermudahkan urusan untuk kejayaan...

AMINNNNNNNNNNN...........................

No comments: